Visi miestai
Visi miestai
Visi skelbimai
Visi skelbimaiTransportasNekilnojamasis turtasStatyba, remontasViskas namamsTelefonaiDarbas, mokslasTechnikaLaisvalaikisDrabužiaiKompiuterijaVerslasViskas nemokamaiPrekės vaikams

Kodėl verta valgyti žuvį?

Vidutiniškai per metus lietuvis suvalgo tik 6 kg žuvies, t.y. 2 kg mažiau nei prieš keliolika metų. Be to, to kiekio didžiąją dalį sudaro mažai vertingi žuvies gaminiai – įvairūs konservai, rūkyta žuvis. Kokios naudos sveikatai galite tikėtis valgydami daugiau šviežios žuvies?

  • Gera nuotaika. Mokslininkai nustatė, kad žuvis, ypač riebesnė (tunas, lašiša, skumbrė), gerina nuotaiką ir net saugo nuo depresijos.
  • Sveika širdis.Visi jūrų produktai, ypač riebi žuvis, turi daug ypatingos rūšies – omega – 3 riebalų rūgščių, kurios daro tikrus stebuklus: didina „gerojo“, širdį saugančio cholesterolio kiekį kraujyje, ir mažina „blogojo“ kiekį. Nustatyta, kad kasdien suvalgant bent po 30 gžuvies, galima perpus sumažinti riziką patirti miokardo infarktą.
  • Daugiau energijos.Žuvyje gausu B grupės vitaminų. Ypač svarbūs trys iš jų – B6 (daugiausia jo – lašišoje, krevetėse ir tune),B5(daugiausia – kalmaruose ir kitose jūros gėrybėse) beiB12 (daugiausia – skumbrėje, sardinėse ir austrėse), kurie suteikia daug jėgų, nes padeda ląstelėms angliavandenius paversti gyvybine energija.
  • Graži oda ir sveika krūtinė.Žuvyje yra odai būtinų vitaminų „kvartetas“: A, B, C ir E. Japonijoje, kur nuo seno valgoma daug žuvies, moterys krūties vėžiu serga penkis kartus rečiau, nei šalyse, kur žuvies valgoma mažai.
  • Elastingesnės kraujagyslės.Pradėjus vartoti po 30 g žuvų taukų per dieną (tiek jų yra 210 g skumbrės ar kitos riebesnės žuvies), net pagyvenusių žmonių arterijos pasidaro elastingesnės ir greičiau reaguoja į kraujospūdžio pakitimus.
  • Stipresnis imunitetas.Žuvyje gausu kalio, seleno, cinko ir geležies – mikroelementų, gerinančių imuninės sistemos veiklą. Pakankamai žuvies valgantys žmonės rečiau serga ne tik peršalimo ligomis. Be to, stipri imuninė sistema saugo organizmą ir nuo ląstelių supiktybėjimo.
  • Mažesnė cukrinio diabeto rizika.Mokslininkai teigia, kad žuvis padeda išvengti gliukozės netoleravimo. Tyrimais nustayta, kad žmonėms, kasdien valgiusiems bent po 30 g bet kokios žuvies, rizika susirgti II tipo cukriniu diabetu sumažėjo net 50%.