Visi miestai
Visi miestai
Visi skelbimai
Visi skelbimaiTransportasNekilnojamasis turtasStatyba, remontasViskas namamsTelefonaiDarbas, mokslasTechnikaLaisvalaikisDrabužiaiKompiuterijaVerslasViskas nemokamaiPrekės vaikams

Mitai apie maistą

Maisto produktų gamintojai žmonėms, turintiems rūpesčių dėl antsvorio, siūlo daugybę specialiai paruoštų produktų. Parduotuvių lentynose rikiuojasi neriebaus, mažai cukraus turinčio maisto prekės. Tačiau labai ginčytina, ar šie gaminiai padeda suliesėti, be to, jų maistinė vertė kur kas menkesnė nei analogiškų „tukinančių“ maisto produktų.Neriebūs maisto produktai Parduotuvėse pilna maisto prekių, kurių pakuočių įrašai skelbia, kad parduodamas produktas yra neriebus arba be cholesterolio. Kyla klausimas ar tokius produktus valgyti tikrai yra sveikiau nei jų analogus, pagamintus su įprastu riebalų kiekiu. Žinotina, kad produkto kaloringumą dažniausiai lemia jo riebumas. mitai apie maistaNorint apskaičiuoti produkto kaloringumą, nurodytą riebalų gramų skaičių reikia padauginti iš devynių, gautą skaičių padalyti iš nurodyto bendro kalorijų skaičiaus ir padauginti iš 100. Tokie skaičiavimai rodo, kad produktai, siūlomi kaip turintys mažai riebalų, iš tikro yra ganėtinai riebūs. Pavyzdžiui, sūrio riebumas – 30 procentų, taigi 86 procentus jo kaloringumo sudaro riebalų teikiamos kalorijos. Toks pat sūris gali būti ir 15 procentų, tai yra dukart mažesnio riebumo. Tačiau atlikus minėtus skaičiavimus paaiškėja, kad riebalų teikiamos kalorijos sudaro 73 procentus šio sūrio kaloringumo, taigi dukart mažesnis riebalų kiekis nėra toks išganingas, kaip gali atrodyti. Be to, daugelio liesesnių produktų, pavyzdžiui, neriebių ledų, sausainių ar jogurto, sudėtyje yra papildomai cukraus, kad jie būtų malonesnio skonio. Saugant sveikatą ir reguliuojant svorį kur kas geriau paprasčiausiai atsisaktyi riebaus maisto ir vietoj jo rinktis neriebų, pavyzdžiui, šviežius vaisius ir daržoves. Dirbtiniai saldikliai Norintiems sureguliuoti savo svorį ir tausoti sveikatą reikia kuo mažiau vartoti ne tik riebalų, bet ir cukraus. Nemažai maisto produktų gaminami iš dalies ar visiškai pakeitus cukrų dirbtiniais saldikliais, tokiais kaip aspartamas ar sacharinas. Tačiau, kai kurių mokslo tyrimų duomenimis, dirbtiniai saldikliai žadina apetitą ir skatina persivalgyti. „Liekninantys maisto produktai“ Nors dietiniai maisto produktai ir gėrimai siūlomi kaip priemonė suliesėti, galima jų nauda sietina labiau su reklamos daroma įtaiga. Daugelis maisto gamintojų siūlomų dietinių produktų tinka tik kalorijų skaičiavimo metodika paremtai dietai. Valgant šiuos maisto produktus liesėti turėtų padėti mažesnis kalorijų kiekis, tačiau ne paties maisto. Paradoksalu, bet daugelis suliesėti norintiems žmonėms skirtų maisto produktų yra kaloringesni nei įprasti jų ekvivalentai. „Liekninantys“ produktai gali padėti nebent dėl to, kad dažnai jų pakuotė būna mažesnė.