Su žodžiu kelias viskas kaip ir aišku. Žodis traukinys klausimų irgi nekelia – tai aparatas, važiuojantis bėgiais. Tačiau kokių minčių kyla išgirdus/perskaičius šiuos žodžius kartu? Pagalvojot, kad kiek nusišnekėjau? :) Vat ir ne.
Kelių traukiniu vadinamas aparatas, kurio kabina yra kaip ir visų sunkvežimių, o įdomumas prasideda jo priekaboje. Prie kabinos yra kabinama ne viena, o dvi, trys, keturios ir t.t. priekabos. Tokie kelių traukiniai važinėja vos keliose pasaulio šalyse, o jų išradėjai – Australai. Jie sukūrė tokius traukinius, sukūrė jiems kelių eismo taisykles bei kelio ženklus. Dar reikia pasakyti, kad tokie monstrai yra visiškai legalūs.
Istorija
Galbūt kilo klausimas, dėl ko tokie kelių traukiniai atsirado Australijoje. Ogi dėl didžiulių atstumų. Anksčiau vietoj jų buvo naudojami kupranugariai – jų virtinės reguliariai keliaudavo tam tikru maršrutu.
Monstrų atsiradimas datuojamas 1930 metais. Jie buvo varomi 8,85l V6 varikliu, generuojančiu maksimalią 130 arklių galią.
Modernūs kelių traukiniai
Greičiausiai dėl to, kad kelių traukiniai buvo išrasti Australijoje, jų paplitimas būtent ten ir yra didžiausias. Pagal galiojančias kelių traukinių taisykles, tokia transporto priemonė gali sverti ne daugiau nei 200 tonų, o jos ilgis negali viršyti 53,5m.
Mažiausias kelių traukinys, jei aišku galima jį vadinti mažiausiu, yra vadinamas B-double. Jis susideda iš kabinos ir dviejų prie jos kabinamų puspriekabių.
Iššūkiai
Kuomet paminėjau, kad tokie kelių traukiniai turi nuvažiuoti didžiulius atstumus, turėjau omenyje labai didžiulius atstumus. Pavyzdžiui, reikia nuvažiuoti iš Darwin‘o į Adelaide. Atstumas tarp šių dviejų miestų yra 3020km... Kelias su vos keliomis benzino kolonėlėmis, su dar mažiau vietų apsigyventi ir kartais be jokio eismo kelis šimtus kilometrų.
Taigi, pagaminti tokį kelių traukinį, kuris nesugestų važiuodamas tokius atstumus, pilnu baku galėtų nuvažiuoti daugiau nei 300km, jau savaime yra iššūkis. Iššūkis, su kuriuo kažkas turėjo susidoroti ir tą padarė.
Šnekant apie pačius kelių monstrus, konfigūracijų pasirinkimas yra milžiniškas. Dažniausiai tos konfigūracijos yra orientuotos į vairavimo komforto ir saugumo užtikrinimą, o tai apima miegojimo kajutę, užraktus, padidintus kuro bakus ir svarbiausia, variklius, kurių galia yra 600AG ir daugiau.
Rekordai
Kaip ir visa, ką žmogus sukūrė, taip ir kelių traukiniai norėjo/turėjo „atsižymėti savo teritoriją“. O kaip tą geriau padaryti, jei įsirašant į Gineso rekordų knygą?
Žinoma bandymų buvo ne vienas. Tačiau lyginant su 2006 Vasario mėnesio pasiekimu nesulyginamas nei vienas.
Tuomet buvo pasiektas ilgiausio kelių traukinio rekordas – prie vienos kabinos buvo prikabinti 112 sunkvežimių. Jų virtinė nusidriekė 1 km ir 474,3 m. Ir visiškai nesvarbu, kad tokio monstro kelionė truko vos 100 metrų. To pasaulio rekordui visiškai užteko ir iki šiol jo niekas vis dar nepagerino.
Į viršų