Kategorijos

Magnio trūkumas organizme

 

meslungisKo gero, daugelis žmonių žino, kad kai traukia blauzdas mėšlungis arba trūkčioja akių vokai – organizme trūksta magnio. Tačiau dar yra ir daugybė kitų požymių, rodančių, kad trūksta magnio ir jau reikėtų susirūpinti. Tai padidėjęs nervingumas, dirglumas, greitas nuovargis, atsirandantis dirbant įprastą darbą, blogas miegas, pilvo spazmai, užkietėję viduriai, padidėjęs kraujo spaudimas, širdies plakimai, dažni galvos skausmai.Taigi pavasarį magnio trūkumą pajaučiame kone kiekvienas. Ypač studentai, moksleiviai, emocinę įtampą patiriantys žmonės, dirbantys sunkų fizinį darbą ar pradėję aktyviai sportuoti bei laikytis dietų žmonės. Taip pat nėščioms moterims, žmonėms sergantiems lėtinėmis širdies ligomis, hipertenzija, diabetu svarbu organizmą papildyti magniu.  Magnis saugo nuo aterosklerozės, mažina blogojo cholesterolio ir trombų susidarymo tikimybę, plečia kraujagysles, reguliuoja kraujo spaudimą, nervų ląstelių mitybą, todėl užkerta kelią insultui, infarktui, diabetinėms komplikacijoms atsirasti. Taigi kai pakanka magnio, ir savijauta geresnė, vaistų reikia mažiau.

Pavasarį įprasta vartoti multivitaminų preparatus. Tačiau multvitaminuose magnio būna labai maža dozė arba visai nebūna, todėl jaučiantiems magnio trūkumo požymius, moksleiviams ir studentams, kardiologiniams pacientams galima vartoti ir magnio papildą. Tačiau geriausia pakoreguoti savo dienos racioną ir padidinti kai kurių produktų kiekį. Geriausias magnio šaltinis yra grūdų produktai – duona, kruopos, sėlenos, taip pat žirniai, pupelės, riešutai. Beje, perdirbant grūdus, netenkama 80 proc. viso magnio kiekio. Daugiausia magnio augaliniuose produktuose, ypač žaliuose, nes jis yra sudedamoji chlorofilo dalis. Daug jo petražolėse, krapuose, špinatuose, rūgštynėse, kituose žalialapiuose augaluose, taip pat juodoje arbatoje, džiovintuose grybuose, kakavoje, krabuose, krevetėse, jūros kopūstuose, moliūguose. Magnio yra ir geriamajame vandenyje.